Praktijk Hart en Ziel, Chinese Geneeswijzen en levens beschouwingEen brug slaan tussen Oosterse- en Westerse Geneeswijzen. Jij als mens staat centraal en samen kijken we naar jouw balans. Jouw Zijn is jouw gezondheid. Jouw weg, jouw tijd.

Acupunctuur:

Met behulp van kleine en dunne naaldjes worden er acupunctuurpunten aan geprikt. Het gevoel wat u kunt ervaren is als een tinteling die door het lijf gaat of alleen plaatselijk op de plek. De Qi omvat de naald.

Deze punten maken deel uit van het behandelplan die ik heb samen gesteld m.b.v.vragen en pols- en tong diagnose. Je tong uitsteken is een belangrijk diagnostisch middel binnen de Chinese Geneeskunde en is dus ook absoluut niet raar. Je moet dan ook niet je tong poetsen en zeker niet voordat je een afspraak hebt in de prakijk.

Voor kinderen of mensen die prikken toch wel een beetje spannend vinden gebruik ik naalden met een tube eromheen, zodat er een andere sensatie plaats vindt en net iets sneller door de huid heen wordt geprikt.Kinderen behandel ik ook veel met mijn handen d.m.v. acupressuur. Tevens kunnen er verblijfs kogeltjes geplaatst worden die een dag of soms een week kunnen blijven zitten.Dit is allemaal afhankelijk van het probleem wat u ondervindt.

Stel u heeft hoofdpijn. Komt elke maand terug, bijvoorbeeld voor menstruatie. Dan kan je hier met acupunctuur een diagnose voor stellen en in plaats van een paracetamol innemen kunnen we met acupunctuur zorgen dat de energie voor de menstruatie goed kan doorstromen, zodat er geen hoofdpijn ontstaat. Binnen de Chinese Geneeskunde wordt er dan ook geen hoofdpijn behandelt, maar er wordt gekeken naar welke klachten u heeft en welke verhouding dat met elkaar heeft, zodat er een cluster gevormd kan worden.

Hoofdpijn bij veel wind of koude en een stijve nek? Ziet u er tegen op om dan naar buiten te gaan? Jammer. Het lichaam is hier dan gevoelig voor, maar m.b.v. acupunctuur kan je het lichaam sterker maken en zorgen dat de energie, Qi en Bloed, goed kan doorstromen.

E-mailen
Bellen